نشست یادگیری فعال، همراه با یادگیری پروژه محور

چکیده ارائه پروفسور لارسون در نشست یادگیری فعال، همراه با یادگیری پروژه محور
روز سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۷:۳۰ الی ۱۹:۳۰
شرکت در نشست: http://b2n.ir/yada3
پخش زنده در آپارات: http://b2n.ir/yadalive

اجازه دهیم تا همه دانش‌آموزان بدرخشند: یادگیری فعال، همراه با یادگیری پروژه محور
آموزش جامع STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) برای دانش‌آموزان دبیرستان در حقیقت توسعه مهارت‌هایی در تفکر انتقادی، حل مسئله، خلاقیت، همکاری و یادگیری اکتشافی خودگردان است. یادگیری‌های سنتی که یک مسیر مشخص دارد دیگر برای مشاغل قرن ۲۱ کافی نیست.
اینترنت فرصت‌های بی‌سابقه‌ای را، از طریق جنبش منبع باز، برای به اشتراک گذاری و ارائه آموزش با کیفیت در سراسر جهان فراهم کرده است. در این نشست، دو نمونه از این آموزش‌های بوسیله فناوری را مورد بحث قرار می‌دهیم: اول پروژه بلوسوم دانشگاه MIT که به صورت منبع باز و یادگیری فعال برای درس‌های STEM جهت استفاده معلمان در کلاس طراحی شده است؛ و دوم یادگیری مبتنی بر پروژه برآمده از پروژه بلوسوم.
یک درس از پروژه بلوسوم معمولاً یک جلسه کامل یک ساعته دبیرستان را تشکیل می‌دهد. این درس معمولاً با یک چالش ویدیویی برای کلاس آغاز می شود، چیزی که دانش‌آموزان در کتاب‌های درسی یا سخنرانی ندیده‌اند. اولین بخش ویدیویی پس از چند دقیقه به پایان می‌رسد، در این زمان معلم کلاس را درگیر یادگیری فعالیت با تعامل بالا می‌کند (بدون سخنرانی). پس از همگرایی کلاس برای حل چالش، معلم به درس برمی‌گردد تا دانش‌آموزان ویدئوی دوم را تجربه کنند و این روند تکرار می‌شود. یک کلاس یک ساعته ممکن است چهار تا شش بخش ویدئویی را تجربه کند، و هر یک با یادگیری فعال دنبال می‌شود.
یادگیری پروژه محور با هدف ارتقای رویکردهای دانش‌آموز محور و تجربی به آموزش از طریق تعامل، گروه‌های کوچک، اکتشاف مشکلات دنیای واقعی به صورت مشارکتی است. یادگیری پروژه محور این توانایی را دارد که همه دانشجویان را با یادگیری درگیر سازد، حتی آنهایی که از سخنرانی‌های معمول و گچ و تخته خسته شده‌اند. با وجود جذابیت یادگیری پروژه محور، معلمان دبیرستان تمایلی به استفاده از آن در کلاس‌های خود ندارند. دلایل زیادی وجود دارد، از جمله “فاصله زیاد با برنامه درسی اجباری”، “زمان زیاد آماده سازی معلم” و “مشکلات دانش‌آموز در تمرین‌ چند هفته‌ای در این نوع روش”. ما نشان می‌دهیم که چگونه دروس تعاملی پروژه بلوسوم می‌توانند به عنوان محرک‌های راه اندازی تمرین در یادگیری پروژه محور عمل کنند. همچنین توضیح می‌دهیم که چگونه جدیدترین کار ما، باعث می‌شود ساختار پشتیبانی کاملی برای معلم مبتدی که تجربه کمی در یادگیری پروژه محور دارد، فراهم می‌کند. هدف پروژه کاربرد آن در مقیاس‌های بزرگ‌تر و در بسیاری از کلاس‌های دیگر است. همچنین به نقش بستر آموزش الکترونیکی در این راستا اشاره خواهد گردید.

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments