برگزاری رویداد میز تکنولوژی برای گسترش ابزارهای آموزش الکترونیکی دانشگاه‌ها

دبیر رویداد میز تکنولوژی برای آموزش‌های الکترونیکی از برگزاری این رویداد با هدف معرفی و ارزیابی شرکت‌های پیشرو در ارائه خدمات فناورانه آموزشی برای بهره‌مندی دانشگاه‌ها در آموزش‌های الکترونیکی خبر داد.

ناصر مزینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا در خصوص هدف برگزاری این رویداد، اظهار داشت: دانشگاه‌ها از ترم تحصیلی گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا مجبور به استفاده از آموزش‌های الکترونیکی برای ادامه آموزش‌ها شدند اما در ابتدا از شرایط مناسب زیرساختی برخوردار نبودند و از ابزارهایی مانند اسکایپ برای آموزش استفاده می‌کردند.

وی با بیان اینکه ابزارهای الکترونیکی نظیر اسکایپ مناسب محیط آموزشی و تحصیلی نیست، افزود: دانشگاه‌ها و اعضای هیأت علمی ترم تحصیلی گذشته را با هر روش و ابزاری که در اختیار داشتند به اتمام رساندند اما در ترم تحصیلی جاری دانشگاه‌ها تمهیدات بهتری اندیشیدند.

دبیر رویداد میز تکنولوژی برای آموزش‌های الکترونیکی درباره چالش‌های پیش روی دانشگاه‌ها به دلیل در اختیار نداشتن تکنولوژی متناسب با آموزش‌های الکترونیکی، گفت: بسیاری از دانشگاه‌ها هنوز اطلاعی درباره ابزارهای آنلاین و آفلاین آموزش، محیط‌های الکترونیکی آزمونی و تستی برای پیش بردن این آموزش‌ها ندارند.

به گفته مزینی، با توجه به توسعه روزافزون بسترهای فناوری ‌های ارتباطی، دیجیتالی و افزایش دسترسی مخاطبان شامل استادان، مدرسان و دانشجویان به شبکه اینترنت، تغییرات در فناوری‌های آموزشی و توسعه شیوه‌های نوین آموزشی و یادگیری به سرعت در حال تحول است.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی انبوهی از ایده‌ها، شیوه‌ها و ابزارهای فناورانه مرتبط با آموزش و یادگیری توسعه یافته و معرفی می‌شوند. این تحولات نیازمند اطلاع رسانی و ارزیابی ‌های کارشناسانه بیشتر و پرسرعت است که بتواند به جامعه مخاطب در بخش آموزش کشور معرفی شود.

مزینی زمان برگزاری این رویداد مجازی را روزهای ۲۶ تا ۳۰ آذرماه در دانشگاه علم و صنعت ایران اعلام کرد و افزود: فرایند ثبت نام در روزهای ۱۵ تا ۳۰ آبان ماه از طریق انجمن الکترونیکی یادگیری ایران انجام می شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، سامانه های مدیریت یادگیری، تولید محتوای آموزشی، برگزاری آزمون، کلاس مجازی، شبیه‌ سازها و آزمایشگاه ‌های مجازی، تجهیزات کمک آموزشی، پشتیبانی از سرورها و هاست‌ های اینترنتی و تجهیزات ارتباط و انتقال اینترنت به مناطق محروم را زمینه های مورد نظر برای محصولات و خدمات قابل ارائه در این نمایشگاه اعلام کرد.

دبیر رویداد میز تکنولوژی برای آموزش های الکترونیکی درباه برگزارکنندگان این رویداد، گفت: رویداد میز تکنولوژی آموزشی با محوریت انجمن یادگیری الکترونیکی ایران، کارگروه آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، همکاری دانشگاه‌ علم و صنعت ایران به عنوان میزبان و دیگر مراکز علمی مرتبط با موضوع، طراحی و اجرا خواهد شد؛ در این رویداد فرصت اعلام حضور و معرفی توانمندی‌های صاحبان فناوری‌ های آموزشی و یادگیری فراهم می‌شود.

به گزارش ایرنا، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از ابتدای اسفندماه گذشته با اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا کلاس‌های درس را تعطیل و به سمت آموزش‌های الکترونیکی کوچ کردند؛ این رویه تا تابستان ۹۹ به طول انجامید و به دلیل دامنه‌دار شدن بحران ویروس کرونا، کلاس های درس ترم تحصیلی دانشگاه‌ها همچنان در بستر فضای مجازی ادامه دارد. در این زمینه خدماتی مانند فعال کردن سامانه آموزش‌های الکترونیکی با امتیاز رایگان شدن اینترنت دانشگاه‌ها و دانشجویان همچنین ارائه بسته اینترنت ۱۲۰ گیگابایتی به اعضای هیأت علمی ارائه شده است.

 
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments