حضور محققان ۱۰ کشور دنیا در دهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی

شانزدهمین کنفرانس ملی و دهمین کنفرانس بین‌المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی با حضور محققان ۱۰ کشور دنیا از نهم تا یازدهم اسفند ماه ۱۴۰۱ در تهران برگزارمی‌شود.

محمّدهادی زاهدی دبیر کمیته اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات کنفرانس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اشاره به فعالیت پررنگ بخش بین‌الملل کنفرانس از برگزاری دو میزگرد تخصصی با حضور محققان و میهمانانی از کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) و چند کشور اروپایی خبر داد.

زاهدی از برگزاری میزگرد با عنوان «یادگیری تقویت شده با کمک فناوری» و با حضور محققانی از چند کشور عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) از جمله ترکیه، قزاقستان، پاکستان و ایران خبر داد و به برگزاری میزگرد تخصصی دیگر با حضور محققانی از کشورهای فنلاند، پرتغال، ایتالیا و ایران نیز اشاره کرد.

دبیر کمیته اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات کنفرانس، دریافت مقاله از ۵ کشور خارجی را از نقاط قوت بخش بین الملل کنفرانس اعلام داشت و گفت: این دوره از کنفرانس در دو بخش ارائه مقالات به زبان فارسی و زبان انگلیسی برگزار خواهد شد.

محمّد هادی زاهدی استاد فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی دریافت مقاله از بین محققان ۴۰ دانشگاه کشور را دستاورد دیگر این کنفرانس دانست و گفت: از مجموعه مقالات دریافت شده، ۳۲ اثر علمی از سوی داوران به عنوان مقالات پذیرفته شد که این مقالات در پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) و پایگاه علمیIEEE نمایه خواهند شد.

این استاد دانشگاه با اشاره به بحران‌هایی که در دنیا رخ داده است از جمله بحران کرونا، آلودگی هوا، زلزله و بسیاری بحران‌های دیگر، لزوم آمادگی سیستم آموزشی کشور جهت مواجه موثر با بحران‌ها، بمنظور تداوم و استمرار فعالیت‌های آموزشی را خاطرنشان ساخت و از ضرورت انعطاف پذیری و پایداری آموزش در زمان بحران‌، سخن گفت.

زاهدی، آموزش ترکیبی ( هیبریدی) به معنای آموزش همزمان از راه دور و بصورت مجازی و از راه نزدیک و بصورت حضوری را لازمه‌ی انعطاف پذیری آموزش عنوان داشت و خواستار ارتقاء سطح مهارت یادگیرندگان و یاددهندگان و بهره‌گیری از ابزارهای نوین فناوری شد.

وی استفاده از تجربیات ارزنده کسب شده در برگزار کلاس‌های آموزشی در دوران کرونا را یک اندوخته‌ ارزشمند برای کشور عنوان داشت و خواستار بروز رسانی آئین نامه‌های آموزشی مرتبط با یادگیری الکترونیکی شد.

دبیر کمیته اطلاعات رسانی و فناوری اطلاعات کنفرانس یکی از برجستگی های این دوره از کنفرانس را برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی با عنوان یادگیری خُرد(micro learning) ، یادگیری فعال (active learning)، یادگیری تقویت‌شده با ابزار فناوری ( Technology enhanced learning ) و مهارت‌های آموزش متناسب با انقلاب صنعتی نسل چهارم و پنجم اعلام داشت و از تمام پژوهشگران، مدرسان و اساتید برای مشارکت در این کارگاه‌ها دعوت کرد.

زاهدی همچنین از تمامی شرکت‌های فعال در صنعت یادگیری الکترونیکی جهت حضور فعال در بخش نمایشگاهی کنفرانس دعوت کرد.

http://fna.ir/1u9kgr

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments